ابزار کشش و فشار
· کلید میانبر این ابزار بر روی صفحه کلید P است.کشیدن یا فشرندن صفحات برای افزودن حجم به آنها و ساخت اشیا سه بعدی.این ابزار بر روی سطوح سه بعدی قابل استفادست
روش استفاده
1. بر روی صفحه مورد نظر کلیک کنید
2. نشانگر موس را برای ساخت (یا کم کردن) حجم شی حرکت دهید
3. برای پایان عملیات کلیک کنید
4. Esc = پایان عملیات
کلیدهای کمکی
· Ctrl = ساخت یک صفحه شروع دیگر
· Alt = کشیدن و فشار صفحات متصل به یکدیگر در اسکچ اپ میتونیم سطوح متصل به یکدیگر رو تغییر بدیم.هندسه اشیا در اسکچ اپ به این صورته که کاربر میتونه برخی اعمال نظیر پیچش تصویر و .. رو روی اونها انجام بده.روش انجام این کار توسط ابزار move هست.این ابزار بر اکثر وجوه و رئوس اثر میگذاره و اونها رو حرکت میده.از این ابزار برای کپی کردن چند شی هم میشه استفاده کرد.بعدا کپی کردن رو بطور کامل میگم
ابزار انتقال
· این ابزار برای انتقال یا کشیدن و یا کپی کردن اشیا کاربرد دارد.کلید میانبر آن بر روی صفحه کلید M است
روش استفاده
1. بر روی شی مورد نظر کلیک کنید.متناوبا میتوانید از قبل از ابزرا انتخاب برای این کار استفاده کنید
2. نشانگر موس را به محل جدید منتقل کنید
3. برای پایان عملکرد کلیک کنید
کلیدهای کمکی
· Shift = قفل حرکت شی در یک جهت مشخص
· Ctrl = کپی شی انتخاب شده به حجل جدید
· up arrow, left arrow, right arrow = قفل حرکت در جهتهای خاص(بالا=آبی, چپ=سبز, راست=قرمز)
ابزار چرخش
· چرخاندن،خم کردن،کشیدن و یا کپی اشیا در طول خطوط منحنی شکل.این ابزار بر روی تمامی سطوح دو بعدی و سه بعدی کاربرد دارد
روش استفاده
1. بر روی شی مورد نظر کلیک کنید
2. نشانگر موس را بصورت دایره ای حرکت دهید تا به نقطه آغاز چرخش برسید
3. برای قرار دادن نقطه آغازین کلیک کنید
4. نشانگر موس را بصورت دایره ای حرکت دهید تا به نقطه پایان چرخش برسید
5. برای پایان چرخش کلیک کنید
کلیدهای اضافی
· Shift (قبل از اولین کلیک) = قفل شکل در جهت گیری کنونی
· Ctrl = کپی شی انتخاب شده
لایه ها در مدل های بزرگ از لایه ها استفاده میشود.لایه ها بطور کلی یک نشانه با یک نام دلخواه هستند.مثلا تمامی اعضای مربوط به یک مدل میز یا صندلی میتونه در یک لایه قرار بگیره و شما میتونید اونها رو مخفی کنید.یا نمایشش بدین.لازمه بگم که اشکال موجود در یک لایه جدا از سایر لایه ها نیست.مثلا یک وجه ممکنه بصورت مشترک در دو لایه قرار بگیره.حالا اگه شما این وجه رو تغییر بدین.در هر دو هندسه تغییر ایجاد میشه.هر مدل حداقل از یک لایه تشکیل شده.و نام این لایه بصورت پیش فرض layer0 هست.هر چیزی بکشید در این لایه قرار میگیره.مگر این که شما یک لایه جدید بسازید و اون رو به عنوان لایه فعال قرار بدین در اسکچ اپ میتونید به مدل طراحی شدتون جزئیاتی رو اضافه کنید این جزئیات شامل component ها ، متریال ها ، سایه ها و استایل هان.
ابزار سطل رنگ
· این ابزار بر روی اشیا رنگ و متریالهای انتخابی شما را قرار میدهد به کمک این ابزار میشه جزئیات بیشتری را به مدل خودتون اضافه کنید.این ویژگی باعث میشه که مدل شما واقعی تر به نظر برسه.به کمک متریال میتونید رنگ یا بافت دلخواه خودتون رو تعیین کنید و به صفحه مورد نظرتون اعمال کنید.مثلا میتونید برای کف متریال grass یا پوشش گیاهی رو بزارین یا به دیوارهای طرحتون متریال دیوار و یا به شیشه ها متریال شیشه رو اعمال کنید.نرم افزار اسکچ اپ خودش یه کتابخونه متریال داره ولی میتونید خودتونم بهش متریال اضافه کنید.کسانی که با مکس کار کردن متریال همون مپ دهی توی تریدی مکسه با این تفاوت که تریدی مکس حرفه ای تره!!!دی:
· اینم بگم که میتونید عکس های واقعی رو نیز بعنوان متریال وارد کنید و اونها رو با کمی تغییر تبدیل کنید به مدلهای جالبی
روش استفاده
1. از بین گروه متریالها یک گروه را انتخاب کنید
2. یک متریال را از لیست ظاهر شده انتخاب کنید
3. بر روی هر صفحه ای که میخواین رنگ بشه کلیک کنید
کلیدهای کمکی
· Shift = رنگ کردن تمامی صفحات متصل به صفحه ای که شما بر روی آن کلیک میکنید
· Ctrl = رنگ کردن تمامی صفحات متصل به صفحه کنونی به همراه صفحات داخلی
· Shift+Ctrl = جایگزینی مجاور
· Alt = نمونه متریال برای رنگ آمیزی
توی مرحله بندی بالا بعد از کلیک بر روی ایکن متریال یه صفحه باز میشه براتون که بعدا کار باهاشو توضیح میدم
آشنایی با اجزا و گروه ها
معمولا چندین بخش از یک مدل رو توی یک گروه قرار میدن تا برخی اعمال سریع تر انجام بشه.مثلا فرض کنید میخوایم توی یک مدل چهار بخش رو کپی کنیم.اگه بخوایم تک تک این کار رو بکنیم خیلی وقت میگیره ولی اگه اینها رو در یک گروه قرار دهیم و کپی کنیم خیلی سریع تر میشه.یکی از قابلیت های گروه ها انتخاب سریعه.خاصیت بعدی جدا سازی هندسه هاست
در اسکچ اپ میشه گروه ها رو در یکدیگر ادغام کرد .کامپوننت ها گروه هایی هستند که میتونید اونها رو از مدلی به مدل دیگر انتقال بدین.مثلا شما یک اتومبیل طراحی میکنید.میتونید اون رو از یک طراحی به طراحی دیگرتون منتقل کنید
آشنایی با سایه ها
در اسکچ اپ میتونید سایه هایی رو در اطرافتون قرار بدین تا مدل طراحی شده هرچه بیشتر شبیه محیط واقعی بشه مثلا میتونید مشخص کنید که منزل طراحی شده شما در روز 20 ماه مارس ساعت 5 عصره.نرم افزار جهت نور خورشید رو بطور اتوماتیک تعیین میکنه و براتون سایه گزاری میکنه
اشنایی با منو های نرم افزارمنو فایل: توی این منو برخی گزینه هاست که لازم به توضیحشون نیست.مثل open و save و save as و ... اینجا فقط گزینه های مهم رو میگم Save as template:برای ذخیره تنظیمات موجودتون به عنوان یک قالب.که میتونید این قالب رو بعدا توی صفحهwelcome to sketchup نمایشش بدین.بعد از کلیک بر روی این گزینه صفحه زیر براتون باز میشه. در قسمت 1 نامی رو برای قالب انتخاب کنید.در قسمت 2 توضیحات و در قسمت 3 نامی رو بزارین که قالب با اون نام براتون ذخیره بشه.اگه تیک گزینه 4 رو بزنید این قالب به صورت قالب پیش فرض اسکچ اپ در میاد و هر بار اون رو اجرا کنید با این قالب بارگزاری میشه.بر روی save کلیک کنید تا قالبتون ذخیره بشه.فایل های قالب با پسوند skp ذخیره میشن Revert:فایل ذخیره شده رو به مکان قبلی ارجاع مییده 3d werhouse: به کتابخانه مدلهای اماده سایت گوگل وصل میشه.مشکل اینه که اولا سرعت ما کمه دوما گوگل ایران رو فعلا ترحیم کرده.عجب!!!Export: مدل شما رو با پسوند های خاصی (سه بعدی و یا دو بعدی (همون تصویر)) استخراج میکنه و میتونید توی سایر نرم افزارها ازش استفاده کنید.با کلیک روی این گزینه از زیر منو باز شده اگه گزینه 2d رو انتخاب کنید نمایی که در حال دیدن هستید در قالب عکس با پسوند های مختلف ذخیره میشه.اگه 3d رو انتخاب کنید مدلتون در قالب های سه بعدی براتون ذخیره میشه Import: مدلها و ... رو از سایر فایلها به اسکچ اپ وارد میکنه.بعد از کلیک روی این گزینه صفحه زیر باز میشه.از قسمت file type میتونید پسوند که نرم افزار برای وارد کردن پشتیبانی میکنه رو ببینید.در سمت راست هم میتونید پیش نمایشی از فایلهاتون رو ببینید.
منو Edit این منو یه سری دستورات داره که اکثرا باهاش اشنایید.cut و کپی و past(یا به قول یکی پّست دی: ) Past in place: ایتمی که کپی شده در همون محل خودش past میشه Delete guids: راهنما ها را دو ناحیه ترسیم حذف میکنه Select all: تمامی اجزا رو انتخاب میکنه.CTRL+A کلید میانبرشه Select none:کلیه اجزا انتخاب شده از حالت انتخاب خارج میشن Hide:ایتمی که انتخاب کردین رو مخفی میکنه در گزینه unhide چند مورده.که اولیش گزینه انتخاب شده رو از حالت مخفی خارج میکنه.دومی اخرین موردی که مخفی کردین رو از از حالت مخفی خارج میکنه.گزینه اخر هم تمامی ایتمهای مخفی شده رو از حالت مخفی خارج میکنه Lock: این گزینه ایتم انتخاب شده رو قفل میکنه.و دیگه نمیتونید اون رو انتخابش کنید و روش تغییر بدین Unlock: مثل unhide چند زیر گزینه داره.کارش شبیه همونهاست فقط با این تفاوت که اشیا رو از حالت قفل خارج میکنه Make component:قسمتی رو که انتخاب کردیم تبدیل به کامپوننت میکنه.بعدا توضیحش میدم Make group: همون کار بالایی رو میکنه.با این تفاوت که اجزا رو تبدیل به گروه میکنه Close group/componenet: ایتمها رو از حالت گروه یا کامپوننت خارج میکنه Intersect:کارش اینه که فصل مشترک ایتمها رو بهمون میده.زیر منو اول فصل مشترک اجزایی که روی هم هستن رو بهمون میده.مثلا یک استوانه روی یک مکعبه.این گزینه فصل مشترک این دو شکل رو میده.گزینه دوم هم فصل مشترک ایتمهای انتخاب شده رو به ما میده.گزینه اخر فصل مشترک دو ایتم رو که در یک بخش هستن به ما میده.
منو view این منو بر روی نوارهای ابزار و ...مدیریت میکنه. Toolbars: نوارهای ابزار موجود در نرم افزار رو مدیریت میکنه Hide geometry:اشکالی رو که مخفی هستن در حالی که مخفی هستن نشون میده.یک دونه مستطیل بکشید و اون رو بکمک دستور hide مخفی کنید.بعد تیک این گزینه رو بزنید.متوجه کار این گزینه میشین
دو گزینه بعدی مربوط به مقطع هان.که بعدا براتون توضیح میدم.فقط بدونید کار اولی اینه که نمیای مقطع رو حذف میکنه و کار دومی اینه که نمایش قسمت مقطع خورده رو حذف میکنه.توی تصاویر زیر میتونید متوجه بشینAxise:اگه تیک این گزینه رو بردارین محروهای مختصات مخفی میشن Shadows:سایه اشکال رو در محیط نمایش یا عدم نمایش میدهد Fog:هوای ابری رو نمایش یا حذف میکنه. دوتا گزینه بعدی رو بعدا توضیح میدم در منو component edit:اگه مورد اول انتخاب بشه. هنگامی که شروع به اعمال تغییرات بر روی یک کامپوننت میکنیم نمای محیط نیز تغییر میکنه.گزینه دوم نمایش کامپوننت مشابه کامپوننتی که در حال تغییرات هستیم تغییر میکنند. زیر منو بعدی animations هست. Add scene: میتونید یک صحنه جدید به انیمیشن مورد نظر اضافه کنید.هر انیمیشن از چندین سین پشت سر هم تشکیل شده. Update scene:تغییرات ایجاد شده در صحنه انتخابی رو ذخیره میکنهDelete scene: صحنه انتخابی رو حذف میکنه دو مورد بعدی برای حرکت بین صحنه ها ست Play:انیمیشن ایجاد شده رو نمایش میده Setting:تنظیمات انیمیشن رو نمایش میده. منو camera این منو گزینه هایی برای اعمال تغییرات بر روی نقطه قرار گرفتن بیننده(دوربین )هست. Perivios:بیننده را در مکان قرار گیری قبلی قرار میده.گزینه بعدی عکس این گزینست. Standard views:نماهای استاندارد برای دید هستن.مثل بالا ،پایین ، چپ ، راست و ...اگه از منو view>toolbard>viewرو فعال کنید نوار ابزار کمکی برای این نماهای استاندارد براتون نمایش داده میشه Parallel projection:این مورد تصویر پارالاین مدل رو نمایش میده.در این حالت هر خط مربوط به مدل با خطوط موازی در محیط های سه بعدی و دو بعدی نمایش داده میشه. Perpective projection:تصویر پرسپکتیو مدل رو نمایش میده. مدل به صورتی نمایش داده میشه که با حالت اصلی ان متفاوته.خطوط در امتداد افق هرچه دورتر بشیم کم رنگتر و اشیا به هم نزدیکتر میشن Two point perspective: مدل رو در نمای دو بعدی و پرسپکتیو دو نقطه ای نمایش میده Match view photo:کادر محاوره ای رو نمایش میده برای انتخاب یک تصویر.و تصویری رو که انتخاب میکنید.برای نمای مورد نظرتون قرار میگیره.این عمل برای طراحی مدل زمانی که سه نمای اون رو دارید کاربرد داره.
ابزار چرخشrotate
· چرخاندن دوربین در اطراف مدل طراحی شده
عملکرد ابزار
1. در صفحه طراحی در هر قسمتی که مایلید کلیک کنید
2. در حالی که کلیک موس را نگه داشته اید آنرا به هر جهتی که میخواهید بچرخانید
کلیدهای کمکی
· Shift = Pan ابزار
· Ctrl = چشم پوشی از جاذبه (عدم تلاش برای حفظ لبه های بالا و پایین عمودی)
ابزار Pan
· .حرکت دوربین (نمای در حال مشاهده توسط شما) بصورت افقی یا عمودی
روش استفاده
1. هر قسمتی از صفحه را که مایل هستید کلیک کنید
2. موس خود را به هر جهتی که میخواید حرکت دهید
کلیدهای کمکی
· Esc = فعال سازی ابزاری که قبلا با آن کار میکردید
ابزار بزرگنماییzoom
· حرکت دوربین (صفحه درحال مشاهده توسط شما) به داخل و خارج. کلید میانبر این ابزار بر روس صفحه کلید Z است.
روش استفاده
1. در هر قسمتی از صفحه کلیک کنید و کلید موس رو نگه دارید
2. .نشانگر موس را بکشید بالا برای بزرگنمایی مدل (دوربین به مدل نزدیک شود) و آنرا به سمت پایین بکشید تا میزان بزرگنمایی کم شود(دوربین از مدل طراحی شده دور شود)
کلید های کمکی
· Shift = تغییر فیلد مشاهده درجه ها
· Esc = فعال سازی ابزار قبلی که در حال استفاده بودید
قسمت مشاهده field of view
· این ابزار برای تغییر میزان حوزه دید شما کاربرد دارد .بطور کلی میدان دید شما پهن تر یا باریک تر میشه.
روش استفاده
1. در هر بخشی از صفحه طراحی که مایلید کلیک کنید و کلیک موس را نگه دارید
2. نشانگر موس را به بالا حرکت دهید تا قسمت مشاهده شما کمتر شود(افزایش بزرگنمایی) و آنرا به سمت پایین حرکت دهید تا قسمت مشاهده شما افزایش یابد
ابزار بزرگنمایی پنجره ایzome window
· این ابزار برای بزرگنمایی قسمت مشخصی از صفحه طراحی شما کاربرد دارد .میتونید به کمک دراگ کردن محدوده که میخواهید بزرگنمایی صورت بپذیره عملیاتی که میخواهید رو روش انجام بدین
استفاده از ابزار
1. .در فاصله کمی از شی ای که میخواهید آنرا در بزرگنمایی پنجره ای مشاهده کنید کلیک کنید و کلید موس را نگه دارید
2. نشانگر موس را بصورت مورب حرکت دهید
3. .زمانی که نمامی اشیای مورد نظر در پنجره بزرگنمایی قرار گرفتند کلید موس را رها کنید
کلیدهای کمکی
· Esc = فعال سازی ابزاری که قبلا از آن استفاده میکردید
ابزار موقعیت دوربینposition camera
· قرار دادن محل دوربین و مشخص کردن ارتفاع آن.برای چک کردن خطوط مستقیم یا استفاده از ابزار راه رفتن
روش استفاده
· بر روی نقطه ای در مدل خود کلیک کنیددوربین در ارتفاعی متناسب با خط دید قرار گرفته و دید شما در ان موقعیت قرار میگیرد
کلیدهای کمکی
· هیچ کلید کمکی ای وجود ندارد
Walk Tool
· .به کمک این ابزار میتوانید در اطراف مدل طراحی شده حرکت انسان را شبیه سازی کنید
روش استفاده
1. بر روی قسمتی از صفحه کلیک کنید و نگه دارید.یک علامت + کوچک در ان قسمت ظاهر میشود
2. نشانگر موس را به بالا (حرکت به جلو)،پایین (عقب) ، چپ (چرخش به چپ) و راست (چرخش به راست) بچرخانید تا حرکت شبیه سازی شود.هرچه از علامت بعلاوه دورتر باشید سرعت حرکت بیشتر است
کلیدهای کمکی
· Shift = حرکت به بالا و پایین به جای حرکت به سمت چپ و راست
· Ctrl = دویدن به جای قدم زدن
· Alt = حرکت در اطراف اشیا
ابزار مشاهده اطرافlook around
· چرخش دوربین در اطراف یک محور مشخص
استفاده از ابزار
1. برای شروع چرخش کلیک کنید
2. نشانگر موس را بالا و پایین کنید تا تصویر کج شود و آن را به سمت چپ و راست بچرخانید تا تصویر جابجا شود
منو draw
در این منو تمامی ابزار ترسیم نرم افزار موجوده.که قبلا اونها رو توضیح دادم دی:
منو tools
با استفاده از گزینه های این بخش میتویند ابزار تغییر رو توی اسکچ اپ داشته باشید.برخیش رو قبلا توضیح دادم
ابزار مقیاسScale
· تغییر اندازه و کشیدن نقاط هندسی مرتبط با سایر اشیا در مدل طراحی شده
روش استفاده
1. بر روی شی مورد نظر کلیک کنید(این ابزار بر روی خطوط اثری ندارد)
2. بر روی دستگیره های مقیاس کلیک کنید
3. نشانگر موس را برای تغییر مقیاس حرکت دهید
4. برای پایان عملکرد کلیک کنید
کلید های کمکی
· Shift = تغییر مقیاس بصورت یکنواخت
· Ctrl = تغییر مقیاس اطراف نقطه سقل
ابزار دنبال کردنfollow me
· صفحه ای در یک مسیر مشخص تکرار میکند.ایتم انتخابی را در امتداد یک لبه صورت میگیره.برای خراطی کردن اشیا خیلی کاربرد داره.
روش استفاده
1. مسیر خود را رسم کنید
2. صفحه خود را عمود بر مسیر رسم شده رسم کنید
3. بر روی ابزار دنبال کردن کلیک کنید
4. بر روی صفحه رسم شده کلیک کنید
5. موس را به مقطه پایانی مسیر حرکت دهید
6. برای پایان عملکرد کلیک کنید
7. Esc =اتمام عملکرد
کلیدهای کمکی
· Alt = استفاده از محیط سطح به عنوان مسیر
ابزار Offset
· کشیدن یک کپی از خطوط در فاصله مشخصی از نمونه اصل آنها.مبدا ترسیم میتونه یک وجه یا یک لبه باشه.
روش استفاده
1. بر روی یک صفحه کلیک کنید
2. موس را حرکت دهید
3. برای پایان عملکرد کلیک کنید
4. Esc = پایان عملکرد
کلیدهای کمکی
· هیچ کلید کمکی ای برای این ابزار و جود ندارد
ابزار متر
· . اندازه گیری فاصله ها ،کشیدن خطوط راهنما یا مقیاس در مدل طراحی شده .همچنین میتونید مدل مورد نظر خودتون رو مجددا بصورت دقیق اندازه گزاری کنید
روش استفاده
1. بر روی نقطه آغازین برای شروع اندازه گیری کلیک کنید
2. نشانگر موس را حرکت دهسد
3. بر روی قسمت پایانی برای اندازه گیری کلیک کنید
کلیدهای کمکی
· Ctrl = تغییر بین حالت رسم خطوط راهنما و یا نقاط راهنما
· Shift =قفل نوار متر در جهت کنونی
· Up arrow, left arrow, right arrow = قفل متر برای حرکت تنها در یک جهت (بالا=آبی, چپ=سبز, راست=قرمز)
ابزار نقاله
· .اندازه گرفتن زوایا و کمک در کشیدن زوایا و خطوط متقاطع
روش استفاده
1. مرکز نقاله را بر روی راس زاویه (محلی که دو خط یکدیگر را قطع میکنند) قرار دهید
2. برای قرار دادن نقاله کلیک کنید
3. .نشانگر موس را حرکت دهید بصورت دایه ای تا بر روی امداد اغازین زاویه قرار بگیرد(بر روی یکی از خطوط)
4. برای قرار دادن شروع زاویه کلیک کنید
5. نشانگر را حرکت دهید تا به امتداد دیگر زاویه برسید.
6. برای اندازه گرفتن زاویه کلیک کنید
7. Esc = لغو عملکرد
کلیدهای کمکی
· Ctrl = ساخت خطوط ساختاری
· Shift = قفل
ابزار آکس ها
انتقال یا چرخاندن آکس های طراحی.اجزایی که در راستای محورهای مختصات نیستن رو اگه بخوایم دقیق اندازه گیری کنیم از این ابزار استفاده میکنیم
روش استفاده
1. موس را برای نشانه روی راس جدید در صفحه حرکت دهید
2. برای مشخص کردن راس کلیک کنید
3. موس را از راس در جهتی که میخواهید جهتگیری قرمز رنگ قرار بگیرد حرکت دهید
4. برای ثبت جهت گیری کلیک کنید
5. موس را از راس در جهتی که میخواهید جهتگیری سبز رنگ قرار بگیرد حرکت دهید
6. برای ثبت جهت گیری کلیک کنید
7. Esc = پایان عملیات
کلیده های کمکی
· هیچ کلیدی وجود ندارد
ابزار اندازه گیری
· قرار دادن اندازه برای اشیا و درج آنها در خود مدل
روش استفاده
1. بر روی نقطه آغازین کلیک کنید
2. موس را حرکت دهید
3. بر روی نقطه پایانی کلیک کنید
4. برای اندازه زدن موس را عمود بر راستای قبلی حرکت دهید
5. برای ثابت شدن محل اندازه کلیک کنید
6. Esc = پایان عملکرد
کلیدهای کمکی
· هیچ کدام
ابزار متن
· قرار دادن متن در مدل طراحی شده
روش استفاده
1. بر روی یک شی برای مشخص کردن نقطه خروجی آن کلیک کنید
2. موس را به محلی که میخواهید متن خود را قرار دهید ببرید
3. برای قرار دادن متن کلیک کنید
4. (اختیاری) در داخل جعبه متن کلیک کنید
5. (اختیاری) متن را در جعبه متن وارد کنید
6. برای اتمام نوشتن در نقطه ای خارج از متن کلیک کنید
7. Esc = لغو عملکرد
کلیدهای کمکی
· هیچ کلید کمکی ای وجود ندارد
بعد از کلیک بر روی این گزینه صفحه زیر نمایش داده میشه.در قسمت یک متن خودتونو وارد کنید.در قسمت دو نوع فونت ، استایل ، جهتگیری اون رو انتخاب کنید.در قسمت سه هم ارتفاعش مشخص میشه.
توجه داشته باشید که گوگل اسکچ اپ تا الان که من این اموزش رو مینویسم از زبانهای راست به چپ مثل فارسی و عربی پشتیبانی نمیکنه
ابزار متن سه بعدی
· این ویژگی از یک نوع فونت متن های سه بعدی میسازد
روش استفاده
1. در داخل جعبه متن متن مورد نظر را وارد کنید
2. به کمک تنظیمات فونت، اندازه و ... را تعیین کنید
3. تیک چک باکس Filled بزنید
4. تیک چک باکس Extruded بزنید
5. کلید Place بزنید
6. موس خود را به محل متن حرکت دهید
7. برای پایان قرار دادن متن کلیک کنید
کلید های کمکی
· کلیدی وجود ندارد
ابزار رسم مقطع
· رسم خطوط مقطع
روش استفاده
· .بر روی صفحه ای که مایلید مقطع آن رسم شود کلیک کنید .مقطع مورد نظر شما رسم میشود
کلیدهای کمکی
· Shift (قبل از اولین کلیک) = قفل شکل در جهت گیری کنونی
سلام میشه قسمت اخر که تصاویر متهرک دارد را قابل دانلود کنید ممنون
tozihatetun aliii va jame' booood, khoda kheyretun bede
خیلی عالی بود و مفید
انشاله همیشه موفق و موید باشید
انشااله
ba salamo khaste nabashid. vaghean azatun mamnunam kheyli komake bozorgi behem kardid.
سلام مهندس بزرگوار. ممنون از اطلاعات مفیدتون
خیلی به درد من خورد و چیزهایی روکه مدتها لازم داشتم از تو مطالب شما یاد گرفتم. انشالله خداوند عوضش رو بهتون بده.موفق وموید باشید.
Salam Mohandes amiri.
ba samime ghalb sepas gozaram babate nazare lotfetoon va inke ba hamin nazarat maroo delgarm mikonid va az ma hemayat mikonid.
سلام و عرض تشکر از آموزش.
یه نکته ای رو میخواستم عرض کنم و اونهم این نظره که شما هم منعکسش کردید که معروفه که مثلا مکس یا اسکچاپ دقیق نیستن... درحالیکه اسکچاپ تا یک میلیونیم میلیمتر میتونه دقت داشته باشه و مکس حتی از اینم بیشتر.... شما با گفتن اینکه دقت .. نداره از همون ابتدا فاتحه رو میخونین. گول ظاهر سادشو نخورین .. یه دنیاس
salam majid jan...
fekr nemikonam ye hamchin manzori dashte bodam :) chon man khodam be sheddat taraf dare Sketchup hastam va motaghedam kamelan barnameye dimensionai hast va enteha nadare...hala chera enteha nadare? chon be nazare man ye barnameye fogholadast ke karbar ba estedade khodesh to peyda kardane rah haye jadid baraye keshidane chiz hai ke hame fekr mikonan sakhte in barnamaro ghavi tar mikone...be har hal mamnon az commenteton...khoshal misham ke in noghte nazarat bayan mishe :) movafagh bashidl