گوگل اسکچاپ چیست؟

نرم افزار گوگل اسکچآپ یکی از نرم افزارهای قدرتمند در امر طراحی سه بعدی است.با توجه به این موضوع که کار با نرم افزارهای طراحی سه بعدی عموما پیچیده است اما کار با نرم افزار مورد نظر در مقایسه با این نرم افزارهای بسیار ساده است و یادگیری آن نیز کار سختی نیست.میتوان نرم افزار مذکور را به یک قلم دیجیتال تشبیه کرد که از آن میتوانیم برای طراحی سه بعدی استفاده نماییم. این نرم افزار در نگارش های personal و professional در اختیار کاربران قرار دارد .در صورتی که بخواهیم مدل های طراحی شده خود را با یکی از فرمتهای 3ds یا dwg و یا dxf و obj و xsi و vrml و fbx ذخیره کنیم بایستی از نسخه professional این نرم افزار استفاده کنیم.




نرم افزار گوگل اسکچ آپ یکی از نرم افزارهای قدرتمند در امر طراحی سه بعدی است.با توجه به این موضوع که کار با نرم افزارهای طراحی سه بعدی عموما پیچیده است اما کار با نرم افزار مورد نظر در مقایسه با این نرم افزارهای بسیار ساده است و یادگیری آن نیز کار سختی نیست.میتوان نرم افزار مذکور را به یک قلم دیجیتال تشبیه کرد که از آن میتوانیم برای طراحی سه بعدی استفاده نماییم. این نرم افزار در نگارش های personal و professional در اختیار کاربران قرار دارد .در صورتی که بخواهیم مدل های طراحی شده خود را با یکی از فرمتهای 3ds یا dwg و یا dxf و obj و xsi و vrml و fbx ذخیره کنیم بایستی از نسخه professional این نرم افزار استفاده کنیم.


بررسی قابلیت های جدید نرم افزار:
از قابلیت های جدید این نرم افزار میشه photo match رو نام برد که میتونید با استفاده از این قابلیت یک دوربین به همراه یک عکاس را بر روی محیط مدل سازی کنیم. قابلیت دیگر نرم افزار Styles یا سبک های نرم افزار هست که مجموعه ای از تنظیمات نمایشی ذخیره شده هستند. با کمک این استایل ها میتونید وقت کمتری رو در سفارشی کردن نمایش مدل خود صرف کنید. قابلیت بعدی water mark هست.water mark ها تصاویری هستند که در پشت یا جلو ناحیه ترسیم قرار میگیرند .آنها تمامی محدوده مورد نظر را پوشش میدهند.آسمان یا زمین در یک مدل طراحی شده نمونه ای از watermark هست.این ها برای درج لوگو یا تصاویر دیگر هم بر روی مدل طراحی شده کاربرد دارند. قابلیت بعدی sketchy edges هست.با استفاده از این قابلیت میتونیم لبه های مدل رو به گونه ای render کنیم که گویی آن لبه ها با دست طراحی شده اند(اسکیس).از قابلیت های دیگه این نرم افزار میشه به 3d text tool اشاره کرد با استفاده از این قابلیت میشه متن ها رو به صورت سه بعدی بر روی مدل ایجاد کرد.

نظرات 2 + ارسال نظر
علی سه‌شنبه 14 مرداد 1393 ساعت 05:08 ب.ظ

سلام
آیا این نرم افزار قابلیت متحرک سازی هم داره ممنون میشم اگه به ایمیلم جواب بدید

صدرا یکشنبه 25 فروردین 1392 ساعت 10:21 ب.ظ

سلام من علاقه زیاده به طراحی اسمان خراش دارم میشه بگید برای این کار چه نرم افزار هایی خوبند

salam sadra jan, nesbat be sathe tasalot be barname va khorojie morede nazar ba har narm afzari mitonid kar konid, vali yeki az rahat tarineshon hamin sketchupe :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد